Friday, November 14, 2008

Semalam, I jumpa someone who speaks the same language as me.

I always think I can only speak correct language with correct tones and laughs with only UTPians. Because upon seeing their faces I already know what to expect. I knal almost everyone in UTP yang masuk from July05 backwards.

Yang ade kereta best, main musik, aktif forum and mirc, ada blog, photog, main bola, selalu dating, muka lawa, muka handsome, pakai bag/baju cantek-cantek, fashion victim, banyak cakap in class, MPP, suka lepak cafe, suka lepak koridor, suka jogging, and things yang I nampak.

Not so hard to spot those people here in MTBE. Bersepah ok budak UTP. And selalunya when I know they're UTPians, I'll start the conversation with:-

'Batch mana? Oh sama dengan bla bla bla'

Then we asked each others' nicknames.
Then we knew each other.
Then we asked each other about bla bla bla.
Then we asked each other about kawan bla bla bla.
Then come conversation like Kampung5/Grapevine/MiRC/Musicfest/Kinta City/Ameeth/insert lah balik yang kat atas tu.
Then if they are older, say two years than me; This will happen;

'Oh kau ke kazen Snubnossseeeee?' Yes yes, I have a very famous and legendary cousin.

OR

'Dulu, mase dekat UTP, aku selalu tertukar kau dengan isteri Ustad.' Ohhhhh Ohhhhhh!!!

Trust me, even mak isteri Ustad pon pernah mistaken me and her daughter. Horror tak kesamaan kitorang?

Hari ini I dengar something different;
'Member punyelah rock, ade ke kate same dengan isteri Ustad!'
Hah sah! Finally, I know ade orang yang can differentiate me and isteri Ustad.

Haih. Ustad manelah yang lucky sangat to have such beautiffffuuulll genes tu.

ps: Lessons learned; jangan jual mahal, jangan lawan cakap mak bapak, jangan kacau boyfriend/suami orang. I serious ni, Memey!

8 comments:

Anonymous said...

boy fren xpe..laki jangan..hahaha

PiNk said...

"Haih. Ustad manelah yang lucky sangat to have such beautiffffuuulll genes tu."

nih x bole blah!!! hahahaaha

wateverrrrrrrrrrrrr

botolbiru said...

zac, hani kate memey tuh mcm name meha jer..saba jela..haih..ko mmg dikenali rmai.i admit that.full-stop.

Anonymous said...

weh sape ustad? ive no idea who the hell is ustad. bukan ustat dewi ceyono kan? hehe

Anonymous said...

ustad n bini dia dah kt miri...
hoho.

Hani said...

mag, same je ok laki n boifren. haha.

pink, lupe nk ckp. dhla beautiful, xgile pulak tuh. haha

hazirah, aku bkn dikenali ramai. aku mengenali ramai. haha.

bknla aizat. ustad ni bdk2 pggl die, die batch mane tah. wife die may03. nk kne muke die same ngn aku. kahkahkah

tapi aku pn xknal die. huuu

bobo,haah mama ade bgtau aku hehe

Ainul Hafiz said...

oooo... wife dia si snowdrops tu eh... ustad batch may02 kalo tak silap

Hani said...

haah enol btol la tu.