Monday, October 20, 2008

because Kerel said my blog is not that Hot anymore...

as in my life is not on fire anymore. nah ambek kau. weekend lps, sikit lagi nak migrain aku.

Jumaat malam, I visited Nana yg baru sampai from KL, only to find out rumah Kak Gee still under construction and that they don't have a place to stay. I don't mind at all for them to stay at mine, tp rumah ku sungguhla kecik and masih belom lengkap so I have to borrow housemates' comforter lah ape lah kan. Luckily housemates sume away so Abg Adzmi tak perlulah mcm malu2 and all. Hopefully mereka selesalah :)

But then on Saturday morning, I have to wake up same dgn org azan subuh, nak pergi beraye kt KL punye psl. The nite before Mama almost talked me into cancelling my plan to KL sb kesian dgn Kak Gee esp Nana lah kan so I almost sentap! Tapi I tetap dengan keputusan I utk pergi lagi-lagi when Kak Gee is okay with it. Naseb baek si kakak sepupu ku itu sproting habis hehe.

Dahla bas mcm siput babi, the best part is I pki baju kurung. So bayangkanlah have to lari-lari to catch the trains because mase kt bentong lagi, they all dah call from Raje's house. Argh no way I ditinggalkan!

Phone dahla gile xde bateri, Abg Vijay pulak pegi spread the news MTBE ade tank terbakar. I dhala ramai kzen yang concern, so kesianlah ain semue kol hp die haha. Tudung mcm not supportive at all, sb I have to pakai tudung pon bercerminkan tinted glass kat bus and train ha-ha. So macam berpeluh gile. Lari-lari from rumah Raje to rumah Chuna, den Durrus, and last stop rumah Hazirah. Strictly good food only. Sumpah x tipu ok I unhooked my kain inside the car haha.

Borak-borak gelak-gelak at last stop, tak sedar it was almost 8. Damn! Bas pukul 9. lari-lari lagi. tukar baju den naik Putra-STAR-sampaila Pekeliling. The bus was waiting for us only, ok. Gile x hectic!

Sampai Kuantan I tedo rumah Ain. Kitorang tedo mcm orang kne pukau. Both not moving sampai sakit tulang belikat bile bangun. Penat gile ok! Bangun-bangun I terus mandi-mandi and makan nasik lemak mak Ain yang shedapppp (nasi lemak lagi) and terus straight nak balik Terengganu.

Singgah rumah Nana kejap, kononnyalah. Only to find out Andyku kencing di atas porch baru Kak Gee. Argh dia ingat minyak murah ke sekarang suka-suka nak drip anywhere. So cancel lah plan balik ke Dungun, terpakselah menyusahkan Kak Gee and Abg Mi yang dh already pening about rumah tak siap.

Ingatkan bolehla tampal je kan kebocoran Andy gile ku itu, rupenye kene tuka the whole tank and it costs me almost 500bucks ok. Macam *mencarut* jer! Ingat aku banyak duit agaknya si Andy ni. Siap die aku tuka kete lain!

So I pon spent lah the whole day babysitting Nana dengan seronoknya. Ajar dia buat pis pis lah, main tolak2 stroller lah. call here and there and tolong Kak Gee kemas siket-siket haha. Lepas tu dah almost midnite rase mcm malas je nak balik Balok plus kene menyusahkan Kak Gee lagi untuk hantar kan, I pon rasa takpelah I amek half day leave ke den tomorrow can settle hal kerete.

The next day bangun pagi-pagi untuk settle hal kerete, beli bateri lah urus insuranlah, carik duit lagi ape sume, tapi tak mandi oke, pakai baju tido lagi! Sebab hari Kak Gee keluar dari rumahku, I asked her to leave the key dalam rumah so I xde kunci rumah. Dah 2 hari tak balik, what do you expect. Sah-sahla aku pinjam sini sana.

Bile Kak Gee bangun je, terus kitorang lari-lari to Balok. Amek kunci rumah from housemate at ofis, balik rumah jap, mandi cowboy, and amek all deodrant, bedak, sikat, perfume, masuk kerete. Pakai tudung semue dlm kerete, deodrant apetah lagi haha. Gile cowboy neh. Naseb baek ku berkebolehan pakai tudung x gosok haha.

Sampai opis, dapat call from Arif's UiTM cakap adikku kene hadir perbicaraan and amek surat pertuduhan sebab tak pergi kelas. Bunyik macam comitted mruder neh. I was like, WDF kan. Since when I held responsibility for my brother. Gile ke diorang ni. dahla siap perbicaraan watever. Saman je xboleh? tak baya saman jangan release result ke tak boleh seat exam ke. See. Macam UTP. haha.

And I kene warning sb x buat kerje last week - BIG HAHA, and kene locked out the room for 50minutes sebab they all thought I pegi lunch padahal I pegi toilet je. Diorang semue dah MIA and I terpakselah berlakon dengan makcik kantin I dropped my wallet somewhere just so I can hutang first.

Now tunggu Kak Gee pick me up plak. Semue pasal Andy gile!

Haa tengok gile tak. Siket punye panjang update!

5 comments:

PiNk said...

HAHAHAHA

wah hani seronok nye ceting!

keje x buat!

nandos nandossssss!

fat ass said...

taw tak i yg kununnye selim melim neh lps jumpe korang tewos buncit tak hengat okeeeeeeeeeeeeeeee !

doolu-doolu lepas mkn mesti tgu dwit raye kan !
skrg neh sesi bukak zip pulaks ..
hik..
meraselah lemak melimpah ruah !
bwahahahaha..

nanti deting lagik taw yang !

jaja said...

oh kasihannye...but at least its over kn ;)

rumah kak g byk lg ke x settle?kesian betul.the contractor tu mmg byk hal.saba je la.

btw sape andy?the wira ke?ke the kancil?mengape tak pernah tahu kewujudan andy?

n kudos to u *clap*clap*.i mmg takkan boleh meggayakn tudung tak gosok.sure senget benget.thats why i cannot travel without an iron haha.jauh mane pn ku bawak iron ku!!!haha.

Husna said...

hati-hati di jalan tar oke.

:)

p.s - sila rawat luka secepat mungkin sebelum ia menjadi kismis-kismis di kaki.

LOL.

PiNk said...

Hoho

Oi ko jatuh sampai MC ker??