Tuesday, September 1, 2009

On Hiatus - and back!

satu.

Apabila kita begitu hampir dengan mati, baru kita tersedar betapa kurangnya amalan kita di dunia.

When I was quarantined because I was suspected to be infected with the influenze, I couldn't help but to think betapa senangnya nak mati.

Semalamnya merai Magh dan suami berbuka kat rumah, paginya bangun bersahur, tengaharinya bersuka-ria die bungalow Magh with Lin, petangnya ke pejabat dan mall, malamnya, I'm down with extreme fever and gastric. Terus dikuarantin.

Betapa senangnya nak mati.

Dua.

Ramadhan kali ini aku betol-betol terasa macam insaf. Terasa sahaja pun sudah memadai dari terus lalai, kan.

Bila Allah tarik sedikit nikmat baru aku sedar betapa selama ini aku terlalu bermegah-megah dengan kurniaan.

Patutlah bila aku tanya kawan 'Kenapa rezeki orang itu murah sedangkan die mencuri?' Kawan aku jawab nikmat itu juga ujian. Subhanallah. Minta-minta dia ingat kata-katanya sendiri.

Aku sedikit demotivated - but life has to go on. It doesn't stop here.

P/S: Cubaan untuk menjadi lebih baik bermula hari ini, sebab esok mungkin terlambat.

7 comments:

kerel said...

alhamdulillah :)

Aishah AR said...

tadi kita (kau+aku) terumpat. moga dosa kita diampunkan.

Mag said...

haha..terumpat pon boleh..

sentiasa cuba membaiki diri kerana tau diri sangat tak sempurna.

Suhailah Rahman said...

yes..setuju2 100%.

RS. said...

haha i smile reading this :)
good changes supposed to lift you up :)
dont worry, you are not missing out on anything!

Ice Rose Princess said...

good to know ur ok :)

simah said...

Allah itu Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

:D