Friday, December 5, 2008

I was terrified I cried;

The first task was they have to differentiate all the rempah-ratus;
I freaked out. What the hell is BUAH PELAGA? Shit.

Then they have to prepare a dish; Blackpepper Chicken.
I almost wet my pants. Shit. Ayam mentah-mentah belum potong!

Then they have to make Fish Curry; Diorang basuh ikan, tak buang perut!
I almost cried; I pon tatau how to basuh ikan and buang perut ikan!

Then Fahrin read this pantun;
Adik menangis teresak-esak,
Dipujuk oleh kakak yang tua;
Gadis Melayu yang pandai memasak,
Jadi pilihan ibu mentua.

At this point, I cried! And housemate gelak terguling-guling.

Adoi. I promised myself not to watch Gadis Melayu again. Entah-entah next week diorang kene menjahit, aku yang pengsan kat sini!

6 comments:

PiNk said...

haha mase depan n sedeh???

adoi lek la kuntum! die kan pandai masakkkk ape nak risau!

Izzah said...

haha gile same kite.

memang tahun depan azam nak belajar masak!

=D

Dell Farhana said...

ahah! bebeb! nnt kite practice msk2 kt de warong lah nk? since kite nyer cita cita nk polish our skill to be an expert in the kitchen kan.haha.
eh chop! gadis melayu tu biler? xpenah tgk pon.

Jay said...

hi babe!! thanks for inviting me!

Azreel Aswad said...

Hahaha!! OMG!! zac xtau aper itu buah pelaga. Dem!! Lg teruk dari aku nih. Jgn kata jahit baju zac..kalo diorg basuh baju?

p/s:teringat psl citer org gaji cousin kau lari tuh. Wahahaha!!

dueng said...

er...i know spices, yang common la. yang orang selalu guna dalam masakan, aku kenal lah. reason being, kena paksa turun dapur waktu kecik2 dulu. also, i have 5 wonderful women around me, how could i resist not to be in the dapur when all of them gossiping.

ikan leh buat lagi, ayam tak pandai doo nak potong2.

hehehhe. still have time to learn. just ushar2 apa mak kamu wat kat dapur tu. pastu byk2 la tanya itu ini. insyaAllah, setahun je buat camtu (not everyday pun) sure ko dah cekap nanti. kalau nak tolong pun, start la dengan mayang bawang ke, belajar siang ikan ke, masak nasik ke and such. sambil masak, sambil gosip, nice!