Wednesday, April 14, 2010

14 April 2010

Pasar malam dekat sini tak sehebat pasar malam dekat Tronoh. Serius. I rindu banyak food dekat Tronoh. Esp the Nasi Beriani.

Hazirah, twin, Raja, Nett; ingat tak ada satu kedai nasi beriani ayam masak pedas kita sokmo beli? Hazirah suka nasi tomato with ayam pedas kicap kuah lebih.

I rinduuuu nasi tu. And food kat situ. Murtabak yang sedap, ayam percik!!, samosa. Aih Aih.

So everytime pergi pasar malam dekat Balok ni, tak ada benda yang everytime pergi mesti nak makan.

FGS Char Kuew Tiaw pon nan hadoooooo! yang ada kuwtiaw goreng kuali besar2 tu je, 15 gerai kot, tapi semua pon haprak!

Lepas tu dekat sini dia tak ada food unik tau, food yg mcm dia je jual. balik2 pusing2 sume jual kopok lekor, yong tau fu, kuew tiaw kuali besa, nasi kerabu + nasi minyak + nasi dagang, ayam goreng ala KFC, NASI KUKUS! nasi kukus pon ada orang makan ke malam2?!

Tapi tidak lagi sejak tadi hari ini. pergi pasar malam terus terpikat dengan benda ini.



Ini bukan gambar saya. I cilok dari blog org. tapi bendenye macam ni la. namenya spring potato.

I amek Large Cheesee. Teha amek Large BBQ. lepas tu ngap ngap sedapnyaaaa.

Minggu depan nak beli lagiiiii.

4 comments:

Sharinginfoz said...

he he he spring potato sedapkan... anyway thanks linking to my blog.....

simah said...

aku xjumpe samosa di mane2 pasar malam sesedap samosa di tronoh! haha

:D

Hani said...

sema,
yes aku igt kau mmg suke samosa. org g psr mlm je nk pesan samosa 2ringgit. kehkeh

botolbiru said...

terharunye.
smua org igt aku ngan nasi tomato aku..gler sampai kedai mane sedap pon tau. but seyes, aku pon miss psr mlm tmn maju. char kueh tiow la..ns beraini tuh mmg the bom gak ler.. satu lagi korg suke beli...

coconut shake~